Respublikinis fizinį aktyvumą skatinantis projektas „Mažais žingsneliais fizinio aktyvumo link“

Projekto aktualumas

Fizinis aktyvumas yra vienas iš daugelio veiksnių, darantis teigiamą įtaką sveikatai. Mokslinėje literatūroje galima rasti įvairių autorių darbų, tyrinėjusių fizinio aktyvumo naudą, kuriuose teigiama, kad tinkamas fizinis aktyvumas yra nepakeičiamas reiškinys mažinantis sergamumą, gerinantis savijautą, miegą, apetitą, padedantis formuoti taisyklinga laikyseną, lavinantis judesių koordinaciją ir pusiausvyrą, stiprinantis širdies ir kraujagyslių sistemą, teigiamai veikiantis kvėpavimo sistemą, ugdantis aktyvumą ir veiklumą, gerinantis fizinį bei protinį darbingumą bei formuojantis saugaus elgesio ir draugiško bendravimo įgūdžius.
Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja vaikams kasdien bent 60 minučių užsiimti vidutinio intensyvumo ar intensyvia fizine veikla, kuri jiems patiktų bei būtų saugi.
Fizinis aktyvumas ugdymo įstaigose gali reikštis įvairiose kasdienės fizinės veiklos srityse, tai gali būti ir aktyvių žaidimų integravimas į užsiėmimus, judrieji žaidimai, šokiai, mankštos ir panaši veikla, kuriose naudojama energija. Fizinio aktyvumo nauda yra neginčijama. Tad vaikystėje išugdyti ir suformuoti sveikos gyvensenos įgūdžiai ir įpročiai būti fiziškai aktyviam, turi teigiamą poveikį ir išlieka visam asmens gyvenimui. Naujausių tyrimų duomenimis, fiziškai aktyvūs žmonės yra laimingesni.
Vaikai yra smalsūs, aktyvūs, judrūs, fizinis aktyvumas jų pasaulio pažinimo būdas. Tad aktualu ir labai svarbu nuo mažens sudaryti sąlygas, kad kiekvienas ikimokyklinio amžiaus vaikas patirtų judėjimo džiaugsmą, įvaldytų pagrindinius judėjimo įgūdžius, kurie įgyjami žaidžiant įvairius žaidimus, bėgiojant, išdykaujant, lenktyniaujant (Ikimokyklinio ugdymo rekomendacijos, 2015).

TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
Tikslas – didinti vaikų įsitraukimą į įvairias fizinio aktyvumo veiklas, sudarant sąlygas patirti judėjimo džiaugsmą, ugdant įprotį sportuoti ir plėtojant pozityvų požiūrį į aktyvią gyvenseną.
Uždaviniai:
Sudaryti sąlygas vaikams ir mokyklos bendruomenei (tėvams, mokytojams) kūrybiškai įsitraukti į aktyvią fizinę veiklą, prisimenant įvairius („senus“ ar „vaikystės“) žaidimus.
Žaidimų pagalba, plėtoti vaikų fizinį aktyvumą įvairiose netradicinėse aplinkose ir situacijose, palaikant natūralų, spontanišką judėjimą.
Sudaryti sąlygas tenkinti prigimtinį vaiko poreikį judėti, žaisti, bendrauti ir pažinti pasaulį, vadovaujantis „smagaus žaidimo koncepcija“.

PADĖKA